ابزارهای سئو گوگل
ابزارهای سئو گوگل
چه یک بازاریاب آنلاین باشید، چه یک سئوکار یا تولیدکننده محتوا، کسب و کار شما رابطه عمیقی با گوگل دارد. فارغ از هر نوع رابطه ای که با گوگل داشته باشید، این موتور جستجو دارای ابزارهای سئو رایگانیست که دیتا های احسان به شما ارائه می دهند. کاربرد صحیح از این داده ها می تواند به شما در سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی کند.

گوگل همواره در حال معرفی ابزارهای جدید و بازنشسته کردن ابزارهای کهن خود است. بنابراین نیاز دیدیم که ابزارهای سئو گوگل را که در حال آماده فعال هستند را شناسایی کنیم.

شاید با برخی از این ادوات آشنا بوده و احتمالا هم از آنها کاربرد کرده باشید. ولی در سئو همش ابزارهایی وجود دارند که آزمون کردن آن خالی از لطف نیست.

1. Chrome Lighthouse
ابزار Lighthouse یک ابزار سخیف رسیدگی وب سایت است. این دست موزه در حال آماده به رسیدگی 10 معیار سئو می پردازد. آلت سئو Lighthouse را می تاب به صورت یک افزونه در گوگل کروم نصب کرد. Lighthouse از عقیده ابعادی خیلی بزرگ نیست، اما به رسیدگی ده معیاری می پردازد که برای گوگل مهم هستند.

این ده سنجه عبارتند از:

متا تگ Viewport
عنوان صفحه
متا دیسکریپشن
کد وضعیت HTTP
متن توصیفی بر روی لینک ها
وضعیت احتیاط و ایندکس صفحه
ارزیابی Hreflang
ارزیابی rel=canonical
ارزیابی فونت تارنما و متناسب بودن آن با دستگاه های موبایل
بررسی دسترسی پلاگین های مرورگر به صفحات سایت
نادیده دریافت Chrome Lighthouse به عنوان یک دست موزه بررسی وب سایت چه بسا خیلی سوژه مهمی نباشد. ولی این دست موزه بیانگر نظر گوگل درباره ده معیار از وب سایت شماست. اگر از حیث گوگل این ده معیار مهم است، از دید شما نیز بایست حائز اهمیت باشد.

بیشتر بخوانید: افزونه های سئو در مرورگر گوگل کروم
2. TestMySite
این دست موزه بررسی سایت به سنجش دو سنجه می پردازد:

زمان تخمینی بارگذاری سایت در یک شبکه موبایلی 3G
میزان از دست دادن کاربران به واسطه کند بودن سایت
این افزار برای چک کردن سرعت سایت و رسیدگی سلامت آن، زیاد خوب است. به راستی آغاز احسان برای ارزیابی این پارامترها می باشد. در ضمن این ابزار به شما این امکان را می دهد که گزارش کامل سایت را به ایمیلتان بفرستید. البته این مورد نیازمند عضویت شما در یک خبرنامه است.

شما می توانید اطلاعات مشابهی را از ابزار Page Speed Insights اخذ نمایید. با این وجود، دست موزه TestMySite راه میانبر احسان برای گرفتن اطلاعات اولیه از وضعیت سرعت سایت است. اگر نیاز به جزییات بیشتری برای نحوه رفع مشکلات کارایی گذار بر روی سرعت سایت دارید، اینجاست که باید سری به افزار Page Speed Insights گوگل بزنید.

3. Page Speed Insights
این ابزار آنلاین به سایت ها نمره ای دیتا و نکاتی را در جهت بهبود سرعت سایت توصیه می نماید. این افزار به شما اعلام می کند که کدام اسکریپت یا استایل مایه کند شدن سایتتان شده است، کدام تصاویر کبیر هستند و وانگهی پیشنهادات دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت به شما می دهد.

Page Speed Insights تنها راهکارهایی برای حل دشواری ها مخفی در تقسیم فنی سایت ارائه نمی دهد. این دست موزه همچنین منبعی برای یادگیری گونه این مشکلات به شمار می رود. در ذیل هر مشکل لینکی هستی دارد که شما را به تقسیم گسترش گوگل هدایت کرده و در آنجا می توانید اطلاعات اکثریت از آن سخت مشاهده نمایید.

4. Safe Browsing Test
این آلت به بررسی وجود بدافزار در سایت می پردازد. گرد از چیزهای جالب در این افزار اینست که موعد واپسین آزمایش گوگل را به شما نمایش می دهد. ما در باره عوامل پرتو گذار بر روی شمار تست ها اطلاعاتی نداریم. اما چیزی که روشن است اینست که بعضی از سایت ها نسبت به بقیه اغلب تست می شوند.

احتمالا سررسید پسینیان تست منوط به معیارهاییست که با اهمیت سایت در ارتباطند. چیزی که ما گمان می زنیم اینست که تعداد دفعات تست با سرعت بروزرسانی و احتیاط سایت در پیوستگی است.

این آلت اطلاعات ارزشمندی در باره هستی بدافزار به ما ارائه داده و به طور تقریبی نشانه می دهد که تارنما ما چقدر مورد سنجیدگی ربات های گوگل پیمان می گیرد.

5. Google Trends
گوگل ترندز (Google Trends) اطلاعاتی در باره محبوبیت کلمات کلیدی ارائه دیتا و همچنین حائز گزینه هایی درباره زمان و محیط‌ کاربران نیز است.

بخش سررسید این افزار به شما این امکان را می دهد الی بفهمید که فصل ها چگونه بر روی تعداد جستجوهای یک واژه کلیدی پرتو گذارند. وانگهی می توانید با استفاده از این ابزار متوجه تفریق محبوبیت یک کلمه کلیدی شوید. اگر شیب نمودار Google Trends منفی باشد، پرتو می دهد که محبوبیت یک واژه کلیدی در حال نزول است و کاربران در حال از دست دادن علاقه خویش را به آن هستند.

گوگل ترندز در جستجوهای عبارت رقابتی بسیار مهم است. این افزار می تواند نشانه دهد که جستجوی نام برند رقیب شما در طول موعد چه تغییری کرده است.

واضح است که سیر نزولی نام برند رقیب شما تازه نکویی برایتان است. سیر صعودی تازه بدی برای شماست و شیب تغییر ناپذیر نشان می دهد که رقیب شما به احسان عمل کرده و دربایستن است که شما به بررسی نقاط ناتوانی و قوت آن بپردازید.

در نوشتار تعلیم گوگل ترندز به رسیدگی دقیق تر این آلت پراخته ایم. از این رو مطالعه آن را حتما به شما رهنمود می کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش گوگل ترندز در سئو سایت

6. Google Search Console
اگر تنها از یگانه از ابزارهای این لیست کاربرد کرده باشید، آن ابزار احتمالا Google Search Console (گوگل سرچ کنسول با نام کهن گوگل وبمستر تو) است. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که اوضاع سایت از چه پیمان است.آایا کل چیز به خوبی قبل می رود یا که مشکل بزرگی به وجود آمده است؟

از جمله امکانات این دست موزه می نا به بررسی جریمه شدن سایت، تشخیص دشواری ها دوراندیشیدن سایت، گزارش لینک های نامعتبر، نگریستن شمار صفحات نمایه شده، دانلود بک لینک ها، آزمایش فایل robots.txt یا دیتا های ساختار یافته اشاره کرد. کل این امکانات مجانی هستند.

7. Google Analytics
همه ما نیاز به اطلاعاتی در باره واژه ها کلیدی سایت هستیم و آنالیز این مورد از چالش بر انگیز ترین تقسیم های سئو است. ولی امتیازات دیگری نیز در جمع آوری دیتا ها هستی دارد که می نا از این موارد به آنالیز محتوا، تجربه کاربری و کامیابی کمپین ها اشاره کرد. در حقیقت اگر شما از یک آلت آنالیتیکس در دیجیتال مارکتینگ بهره نبرید، چشم وهمچشمی شما بر سر هر چه که باشد، از کاروان عقب خواهید ماند.

گوگل آنالیتیکس احد از ابزارهای محبوب و در حال دگرگونی گوگل است که رقیبان ابهت همانند Clicky، Open Web Analytics، WebTrends و Omniture را در کناره خویش می بیند.



8. Google Consumer Surveys
همه ما می دانیم که ساخت یک تارنما عالی از جهات زیادی وابسته به رضایت کاربران و پذیرش به نیازهایشان است. در حالی که برپایی نظرسنجی ها می تواند خرج بر باشد، Google Consumer Surveys این قابلیت را به صورت مجانی در پسندیدن شما قرار می دهد.

البته نظرسنجی های آن افزار دارای چهار سوال پیشفرض می باشد که با پرداخت چندی پول می طاقت این چهار سوال را حذف کرد. با به کارگیری نظرسنجی ها می توانید داده های ارزشمندی از نظر کاربران و تجربه آن ها از سایت کسب کنید. این استراتژی در مواقعی که در حال آزمایش طراحی جدید سایت هستید، زیاد ارزشمند خواهد بود.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قالب های بلاگ بیان logo design iNoti Tony دنيا ميگذرد، خوب يا بد... **عـشــقــولـــی** ایده نو (برنامه پولی به صورت رایگان) . Anne پیچک افرا