1 مسائل ابتدایی در سئو وردپرس
سیستم مدیریت محتوای وردپرس به چهره ابتدایی حائز یک سیستم بهینه می باشد و لغایت آنجا که ما با دیگر سیستم های مدیریت درونمایه شغل کرده ایم در ایندکس شدن هر یک از صفحات به شکل درست تری عمل می کند. اما کارهایی نیز می توانید انجام دهید تا ایندکس شدن به صورت آسانتری انجام شود.
1.1 یو آر ال ها
1.1.1 ساختار پیوندی
اولین قدم، تغییر ساختار پیوندی است. تنظیم این سرنوشت را می توانید در Settings → Permalinks بیابید. ساختار اولیه این سرنوشت به شکل ?P=<Postid> است، ولی ما ترجیح می دهیم آن را به شکل /Post-Name/ یا /Category/Post-Name/ تغییر دهیم. برای این تقدیر شما تنظیمات را بر اساس تصویر پایین به /%Postname%/ تغییر دهید.
ساختار پیوندی
برای قرار دادن نام بخش در یو آر ال شما می بایست نخست Custom Structure را گزینش کرده و مقدار آن را به /%Category%/%Postname%/ تغییر دهید. در هر چهره اگر سایت شما دارای مطلب فراوانیست و هدف دارید که این تغییر ساختار را اتمام دهید، پروا داشته باشید که ریدایرکت های متناسب را بعد از تغییر ساختار یو آر ال اعمال کنید.
1.1.2 نسخه با www یا بدون www
شما درابتدا می بایست تصمیم بگیرید که شکل وبسایت شما به عنوان نمونه به شکل www.example.com یا example.com باشد. انتخاب احد از این دو حالت را در قسمت Settings → General می توانید برگزیدن کنید:
نسخه با Www یا بدون Www
همچنین بعد از گزینش ورژن مورد عقیده خود می بایست در کنسول جستجوی گوگل نیز این ورژن موردنظر را به گوگل نیز اعلام کنید. انتخاب این حالت را می تواند در بخش Settings → Preferred Domain بیابید:
نسخه با Www یا بدون Www
نسخه با Www یا بدون Www
1.1.3 حذف واژه ها اضافی
مسئله بعدی در بهینه سازی ساختار یو آر ال ها، حذف کلمات اضافی در آن همانند "یک"، "و" و غیره است. از ورژن 1.1.6 افزونه Yoast SEO به پس حذف این کلمات به صورت اتوماتیک اعمال می شود. پس شما آدرس های بلند بالایی همچون یک جمله کامل نخواهید داشت و این بر زیبایی یو آر ال خواهد افزود.
این مسئله در هر حالت چیزی نیست که بخواهید بعد از انتشار پست آن را اعمال کنید. چرا که اشخاصی شدنی است به آن مطلب شما لینک دیتا باشند. چنانچه مجبور به اعمال تغییرات در آدرس صفحات هستید، ریدایرکت 301 را از یاد نبرید.
1.1.4 Https یا بدون Https
در سال 2014 گوگل اعلام کرد که از این بعد سایت ها حائز Https در رنکینگ گوگل، جایگاه نسبتا بالاتری خواهند داشت و متعلق به به بعد بود که بسیاری از سایت ها به Https مهاجرت کردند. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در این گویه کسب کنید مطلب تاثیر Https بر روی سئو را مطالعه بفرمایید.
1.2 سئو و بهینه سازی عنوان صفحات
عنوان صفحه یا به عبارتی محتوای تگ Title احد از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی صفحات در اثناء جستجو است. این عنوان نه تنها ذکر کننده اسم صفحه در مرورگر و ذکر کننده موضوعیت صفحه است،
آموزش برند سازی بلکه اولین چیزیست که یک کاربر در هنگام جستجو از سایت شما تماشا می کند. در پیوسته نیز یو آر ال صفحه، اسنیپت و تگ توضیحات به ترتیب نمایش داده می شوند.
اسنیپت و تگ توضیحات
در وبسیاری از وبلاگ ها از واژه ها کلی و پیشفرض در عنوان صفحات استفاده شده که ارزش سئویی ندارند. برای کسب ترافیک اغلب احتیاج است که حتما عنوان صفحات را شخصی سازی کنید. این شغل به دو انگیزه می بایست اتمام شود:
موتورهای جستجو وزن اکثریت را برای واژه ها ابتدایی عنوان صفحه در نظر می گیرند. در صورتی که واژه ها کلیدی شما در ابتدای صفحه باشند بخت بیشتری را برای رتبه بالاتر دارید.
اغلب کاربران صرفا واژه ها ابتدایی عنوان صفحه را در نتایج جستجو نگریستن می کنند و چنانچه آنها مشابه با واژه باره جستجو باشد به گمان کردن بیشتری بر روی آنها کلیک می کنند.
برای اطلاعات اغلب در انتخاب عنوان صفحه مطلب سئو عنوان صفحه را مطالعه بفرمایید.
1.2.1 مهار عناوین صفحات با افزونه Yoast SEO
شما می توانید با به کارگیری افزونه Yoast SEO به کنترل محتوای تگ Title بپردازید. در این پلاگین دو قسمت برای این کار هستی دارد. نخست از کل اینکه با نصب و پرکار کردن این افزونه یک سرنوشت SEO در دسته مدیریتی وردپرس ایجاد می شود. به سرنوشت SEO → Titles & Metas بروید و در آنجا گزینه هایی برای قسمت های گوناگون سایت مشاهده می کنید. برای هر تقدیر می توانید یک قالب شخصی سازی شده برای عنوان صفحات و تگ توضیحات تعریف کنید.
کنترل عنوان صفحه
متغییر های زیادی برای برپایی قالب عنوان صفحه هستی دارد که آنها را می توانید در سمت راست و بالای صفحه در بخش Help بیابید. پس از اعمال تنظیمات مطمئن شوید که قالب عنوان صفحه پیشه می کند و احیانا صفحاتی با عنوان یکسان نداشته باشید. برای سایر صفحات نیز تنظیمات ذیل رهنمود می شود:
صفحات بخش بندی و تگ ها: %%Term_title%% %%Sep%% Archives %%Page%% %%Sitename%%
صفحات جستجو: شما عبارت %%Searchphrase%% %%Sep%% %%Sitename%% را جستجو کردید
صفحات 404: صفحه باره نظر هستی ندارد – خطای 404 %%Sep%% %%Sitename%%
صفحات بایگانی: %%Name%% %%Sep%% مؤلف در %%Sitename%%
از متغییر %%Sep%% به عنوان متمایز کننده عبارات کاربرد می شود. این کاراکتر را می توانید در اولین تب گزینش کنید:
متغییر %%Sep%%
1.2.2 سئو و بهینه سازی پست ها
بعد از اینکه قالب عنوان صفحه را مشخص کردیم می توانیم شروع به بهینه سازی هر یک صفحات و پست ها بکنیم. برای این پیشه ما از حالت پیش نمایش افزونه Yoast SEO کاربرد می کنیم:
سئو و بهینه سازی پست ها
این ویژگی، هر تغییری را که در صفحات اعمال میکنیم به طور آنی پیش نمایشی از نمایش صفحه در موتور جستجوی گوگل نمایش می دهد.
پیش نمایشی از موتور جستجوی گوگل
شما می توانید حتی اغلب از کران استاندارد از هر شمار کلمات در عنوان صفحه بهرهگیری کنید. اما در این صورت هشداری مبنی بر بلند بودن عنوان صفحه دریافت می کنید. طول عنوان صفحه مقدار ثابتی ندارد، اما در این افزونه، طول عنوان به درازا پهنا نمایش عنوان در صفحات جستجو اندک شده است.
برای عنوان صفحه نکات ذیل از اهمیت برخوردارند:
عنوان صفحه می بایست دربرگیرنده عنوان برند شما، ترجیحا در انتهای آن باشد، چرا که از بین عناوین گوناگون جستجو قابل شناسایی برای کاربران گردد.
عنوان صفحه می بایست دربرگیرنده واژه ها کلیدی مورد نظر باشد. ترجیحا این عنوان می بایست در شروع آن قرار گیرد الی در سئو کارایی اکثریت داشته باشد.
ادامه عنوان صفحه می باست جذاب باشد تا کاربران را مشتاق به کلیک کند.
درباره این سایت